Świadczenie Dobry Start 300 +

14-07-2025
logotyp Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w kolorze Zielonym

Od 1 lipca do 30 listopada 2025 r. rodzice mogą składać wnioski o wypłatę świadczenia
z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci w wysokości 300 zł.

Kto i w jaki sposób otrzyma świadczenie

Dodatek przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku:

- do 20 lat,

- do 24 lat, jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność.

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole.

Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych, także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Świadczenie jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Jak i kiedy można złożyć wniosek

Wniosek można złożyć tylko drogą elektroniczną poprzez:

- aplikację mZUS,

- Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS

- bankowość elektroniczną,

- portal Emp@tia.

Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:

- PESEL dziecka,

- nazwę i adres szkoły oraz

- aktualny numer rachunku bankowego.

Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września.

Informacja o przyznaniu świadczenia 300+

Po przyznaniu świadczenia przez ZUS, rodzic lub opiekun otrzyma informację na swoim profilu na PUE/eZUS – także wtedy, gdy złożył wniosek przez aplikację mobilną mZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

W razie pytań lub wątpliwości, szczegółowych informacji udzielą Państwu:

- w każdej placówce ZUS, pracownicy sali obsługi klientów lub

- pracownicy Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem 22 560 16 00.

Więcej informacji na stronie internetowej ZUS.

WRÓĆ